برنامه علمی- فرهنگی مشترک بسیج اساتید استان کرمان و مازندران

استان کرمان
بازدید علمی اساتید از مجموعه ارگ جدید

برنامه علمی- فرهنگی مشترک بسیج اساتید استان کرمان و مازندران

دکتر مرادی جانشین سازمان بسیج اساتید استان کرمان نیز پس از خیر مقدم بیان کردند: در سطح استان کرمان 30 کانون بسیج اساتید وجود دارد که بخش اعظم آن ها در دانشگاه های آزاد مستقر هستند. پس از تشکیل مکتب حاج قاسم سلیمانی و زیرگروه های آن دکتر منظری توکلی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان مسئول کمیته علمی آن گردید. در این کمیته که متشکل از اساتید همه دانشگاه های استان است 36 موضوع خاص در این خصوص تصویب شد که جهت استفاده اساتید و دانشجویان جهت پایان نامه های دانشجویی ارشد و دکترا در اختیار اساتید بسیجی قرار گرفته است

به گزارش روابط عمومی و فضای  مجازی سازمان بسیج اساتید استان کرمان در پی حضور جمعی از اساتید بسیجی  استان مازندران، برنامه های علمی و فرهنگی مشترک انجام پذیرفت. این جمع با حضور در شهرستان بم ضمن بازید علمی و فرهنگی  در جلسه کانون بسیج اساتید دانشگاه ازاد اسلامی نیز شرکت کردند و به بیان دیدگاه در زمینه علمی و فرهنگی پرداختند.

بازدید علمی

در این جلسه ابتدا دکتر سرحدی ضمن خیرمقدم خدمت مهمانان به بیان پتانسیل ها و توانمندی های واحد و اساتید واحد بم بخصوص اساتید بسیجی پرداخت.

در ادامه دکتر عباسی تبار رئیس سازمان بسیج اساتید استان مازندران ضمن تشکر از میزبانی بسیج اساتید استان کرمان و همچنین واحد بم و معرفی همکاران همراه با تشریح حوادث رخ داده از ابتدای انقلاب تا کنون گفتند: در مسیر انقلاب از نسل جدید برخی مانند شهید حججی به جریان انقلاب وارد شدند و برخی نیز از متقدمین از این جریان خارج شدند. وی همچنین با اشاره به ذی شعور بودن انقلاب و سخنان رهبر معظم انقلاب در این خصوص به نقل از امام خمینی (ره) تحول در ادامه مسیر انقلاب بخصوص در بیانیه گام دوم انقلاب را ضروری و لازمه دست یابی به تمدن نوین اسلامی دانستند. وی همچنین در ادامه گفت: هدف از این سفر دیدار همکاران و زیارت قبر شهید حاج قاسم سلیمانی است و این بستر وجود دارد که این مکان به عنوان جاذبه راهیان نور قرار گیرد. بشر برای رسیدن به مقام خلیفه الهی نیاز به ابتلا بزرگی دارد. این ابتلا برای حضرت زهرا (س) ذبح عظیم عاشورا بود و برای امام شهدای انقلاب و دفاع مقدس و افرادی مانند شهید بهشتی و ابتلای چله دوم انقلاب نیز شهادت سردار قاسم سلیمانی بود.

در ادامه دکتر منصور عزیز آبادی از اعضای شورای اسلامی شهرستان بم ضمن خیر مقدم به میهمانان و تقدیر از کمک های مردمی در حادثه زلزله افزودند: در ایران 23 اثر ثبت شده جهانی دارید که از این آثار 4 اثر در شهرستان بم قرار دارد.

بازدید فرهنگی

ایشان همچنین با اشاره به نفوذ در بدنه دانشگاه ها اعلام کردند که اساتید بسیجی با تمام توان این عناصر را حذف می کنند که در زمان حیات شهید حاج قاسم سلیمانی سعی در تخریب وی داشتند و اکنون نیز به دنبال نظامی زدایی از انقلاب هستند. در صورتی که در تمامی مراحل انقلاب نیروهای حزب اللهی و سپاهی در کنار انقلاب بودند و اساتید بسیجی در جهت روی کار آمدن دولت جوان انقلابی تلاش می کنند. همچنین در راستای کمک مومنان اساتید استان 30 میلیون تومان اهدا کردند

در ادامه میهمانان پس از ادای احترام به شهدای گمنام شهرستان بم به دیدار و بازدید از شهرک صنعتی ارگ جدید و قنات های ثبت جهانی اکبر آباد و قاسم آباد و نهایتا ارگ قدیم بم پرداختند.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.